Kosmeetik Elen Noga: tunne oma nahka
Istusime maha noore ettevõtja ja kosmeetiku Elen Nogaga. Tagasihoidliku naise taga on üks söakas tegija, kes toimetab juba kolmandat aastat oma ilustuudios. Juba peagi avab ta uue ilutoa nii Tartus kui Tallinnas. Arutame Eleniga, kuidas ta siia jõudis ja missuguseid õppetunde on tal iluvaldkonnast jagada.
Alustame sellest, kuidas Sinust üldse kosmeetik sai…
Mind on iluvaldkond alati huvitanud ja tundsin, et tahan sellega rohkem seotud olla. Välimus on minu jaoks oluline – selles peitub naise enesekindlus. See ei tähenda, et väline ilu teeb meid õnnelikuks ja edukaks, aga kindlasti on oluline end hästi ja enesekindlalt tunda.
Tahtsin pärast kooli väga minna Tartu Kutsehariduskeskusesse. Õppisin esialgu Tartu Ülikoolis kuni Kutsehariduskeskuses avati riiklik õppekava. Tundsin, et kõik need asjad tulid minuni täpselt õigel ajal. Alguses oli keelebarjääri pärast küll raske, aga see oli nii huvitav, et tahtsin kindlasti hakkama saada. Välispraktikaks kandideerisin Hispaaniasse, aga kartsin, et ei saa sinna keeleoskuse pärast. Mäletan, kuidas mu pea valutas kaks päeva järjest. Sain jaatava kinnituse ja mõtlesin, et olen unes. See oli jälle märk, et peaksin endasse rohkem uskuma.
Öeldakse, et kõige parem kosmeetik tuleb sellest, kellel on ka endal probleem olnud, sest tema mõistab, mida klient tunneb. Mul ei ole olnud väga probleemset nahka, küll aga väga kuiv ja tundlik nahk, sest mul oli dermatiit. Käisin pool aastat arstide vahet ja nii kui ravi lõpetasin, läks kõik veel hullemaks. Vesi oli veel viimane variant. Lõpuks lõpetasin kraanivee kasutamise ja hakkasingi poest vett ostma. Sain siis aru, kui oluline on see, et ei ole mitu kihti jumestuskreemi, vaid terve nahk, mille tervis tuleb ikka seestpoolt.
Kuidas jõudsid Image Skincare’i brändini?
Mäletan täpselt, kuidas 2019. aastal 14. veebruaril kutsus Ilutare salong mind tööle. Seal tutvusingi IMAGE’iga. Sain kohe esimesest koolitusest aru, missuguse brändiga on tegemist. Hakkasin IMAGE’it vaikselt oma hoolduse rutiinis ja professionaalsetes hooldustest kasutama.
Kui ma Tallinnasse kolisin, teadsin, et tahan töötada väga kvaliteetsete toodetega. Näohoolduses ei saa kiirtulemusi, aga kuidas ma kliendile selgitan, et ta ei näe kohe vau-efekti. IMAGE muutis seda arusaama 180 kraadi. Kliendid kartsid, et nende nahk on pärast nii punane, et peab 2-3 päeva kodus olema. Nad ei osanud arvata, et peale hooldust saab veel kuskile minna. Toodete lõhnad ja toime tekitavad juba algusest peale nende vastu armastuse.
Ma ei müü lihtsalt nahahooldust või tooteid, vaid paremat elukvaliteeti, enesekindlust, tervet ja ilusat nahka – sellest ka brändide valik, millega töötan.
Millised näohooldustooted kuuluvad Sinu igapäeva ilurutiini juurde?
Minu jaoks on kõige olulisem, et vannitoas poleks väga palju asju. Kvaliteet üle kvantiteedi, nagu öeldakse. Koostan koduse rutiini 4-5 toodetest, mis päriselt toimib – sellest täitsa piisab. Toodete katsetamine ja uurimine ongi minu igapäevase töö osa ja kindlasti saan jagada oma must have’e.
Esimene asi nahahoolduses on puhastus. Mul on kindlasti kasutuses ORMEDIC pesugeel. See tekitab tunde, et nüüd on päeva lõpp ja ma saan puhata. Võtab ära kõik silma- ja näomeigi, aga ei ärrita nahka absoluutselt. Seerumitest on minu lemmik AGELESS hüaluroon6. Panen seda ööseks, eriti talveperioodil, kui väljas on tuuline ja külm. Meie kliimas ongi nahk kuiv ja tundlik, aga see annab nahale sellist jõudu. Kevadeks ja suveks, kui päike on tugevam, on nahale hea VITAL C antioksüdantidega seerum. Kui SPF kaitseb naha pealmist kihti, siis antioksüdandid tugevdavad nahka seestpoolt. ILUMA puudrit saavad kuskil 50% minu klientidest proovida. Kasutan seda eriti pärast suve, et näonahka ühtlasemaks teha, kui mul tekivad tedretähnid.
SPF-iga tooted on täiesti teine maailm. Kasutan segu toonivast SPF 30-st ja niisutavast SPF 50-st. Kui segad need kaks kokku, saad selle õige tooni enda nahale, mis annab samal ajal nii jumet kui kaitset. SPF-i kasutan kindlasti pärast igat hooldust ja eriti pärast abrassiivsemaid koorimisprotseduure, et kaitsta tundlikku nahka.
Pärast profi hooldust soovitan klientidele Post Treatmenti komplekti, et hooldusjärgne paranemisprotsess toimuks võimalikult kiiresti. Suveperioodil võibki neid tooteid igapäevaselt kasutada, sest seal ei ole agressiivseid komponente. Klient saab nii rahulikult uusi tooteid katsetada ja ei pea kohe suuri potsikuid ostma.
Milliste nahaprobleemidega kliendid peamiselt Sinuni jõuavad?
Üldiselt on minu kliendi keskmine vanus u 25-30. Põhiline probleem on hormonaalne, nt akne või näonahal toimuvad muutused, kas raseduse või pillide pärast. Organismil läheb ikka aega kuni see tasakaalustub. Mu ema on ämmaemand ja me räägime neist teemadest väga palju. Teoorias tean päris palju, aga ma ei saa ise analüüse teha. Paljud ei tea, et on üldse võimalus teha hormoontesti. Siis soovitangi kliendil arsti poole pöörduda.
Vanem klient jõuab minuni põhiliselt noorte soovitustel, näiteks kingivad tütred emadele kinkekaardi. Nende hulgas on ka naisi, kelle jaoks on see esimene kokkupuude professionaalse nahahooldusega ja sellest ühest korrast kujuneb regulaarne harjumus kosmeetiku juures käia.
"Öeldakse, et kõige parem kosmeetik tuleb sellest, kellel on ka endal probleem olnud, sest tema mõistab, mida klient tunneb."
– Elen Noga
On Sul meiega nahahoolduse nippe või soovitusi jagada?
Esimesena peaks vaatama oma organismi sisepoolt – toitumine, elustiil, igapäevased harjumused ja hormonaalne tasakaal. Ilus ja terve välimus on ikkagi kombinatsioon sisemise ja välimise tasakaalust. Toitumine ja igapäevased harjumused annavad endast ka naha pinnal teada.
Kindlasti tuleb kasutada SPF-iga kreeme. Neid võib hakata juba aprillist alates kasutama, sest tegelikult ei ole meie näonahk päikesega harjunud, eriti pärast pimedat ja kõledat talveperioodi.
Kevadine päike on suvisest ohtlikum, selle pärast võiks kevadel kasutada SPF 50 kaitset. PREVENTION+ SPF 30 või 50 kombinatsioon tooniva SPF-iga võib isegi asendada jumestuskreemi.
Sellised kõige lihtsamad asjad, millest võib koduhoolduses alustada:
- C-vitamiin aitab väga hästi nahka turgutada ja jõudu anda
- öösiti võib taastusprotsessideks kasutada VITAL C seerumit ja päeval niisutavat kreemi SPF-iga
- hommikul tuleks kindlasti enne välja minekut lasta natuke aega SPF-il imenduda.
Signature Lift hooldus on praegu top of the top. See on antioksüdantidega rikastatud kohese tulemusega peeling ehk koorimine. Signature Lift on esimene samm IMAGE’i profi hoolduste teel. Isegi kui ma näen, et oleks vaja agressiivsemat hooldust, siis alustan ikkagi sellest.
Kui kuuldakse sõna “happehooldus”, siis arvatakse, et nüüd koorud ja ketendad. See ei tööta päris nii. Iluvaldkond areneb nii kiiresti, et enam ei pea nahale sellist šokki tekitama.
Kas klient peaks eelnevalt täpselt teadma, millisele protseduurile soovib tulla?
Konsultatsioonile võib alati tulla. Mul on online broneerimissüsteemi valikus “Tasuta konsultatsioon ja sobiv näohooldus”. Minu töö pole ainult manuaalne, sinna kuulub ka kliendiga arutamine ja plaani pidamine, mida ja mis järjekorras teeme. Kui klient on teadlik, siis temaga on huvitav varasematest kogemustest rääkida ja võrrelda, aga ta ei pea teadma, mida tal täpselt vaja on.
Mina soovitaksin sügavpuhastavat hooldust umbes iga 5 nädala tagant teha, sest seda ei saa kodus teha. See on profülaktika. Kui on keerulisem probleem, tehakse hoolduseid tavaliselt kuurina. Kui räägime peelingutest [ehk happe- või ensüümkoorimistest], siis võiks hooldustel 1-2 nädalat vahet olla. See, kui pikk on kogu kuur, sõltub kliendist ja tema nahast.
Koduhoolduse tooted on arenenud nii palju paremaks, et neist võib ka saada väga häid tulemusi. Kõige paremini saab klient valida endale sobivad tooted kosmeetikuga, sest kosmeetik saab tooteid hoolduse ajal juba katsetada ja kohe näha, kuidas need nahale mõjuvad ja kliendile meeldivad.
Mis Sulle meeldib kõige enam enda töö juures?
Mu ema on alati öelnud, et kõik on õnnemängu ja raske töö tulemus. Kui motivatsioon on piisavalt kõrge, siis ei pidurda miski nende ideede teostamist. Ettevõtjana on mul võimalus proovida natuke midagi igast valdkonnast ja nii oma potentsiaali kasutada ka väljaspool kosmeetikasektorit. Kunagine mõte sisearhitektuurist sai nüüd siin stuudios ka oma väljundi.
Mind motiveerivad lood klientidest, kes on harjunud kasutama palju jumestust, et katta oma naha ebaühtlusi ja punne, ja kes siis pärast hooldust hakkavad oma naha eest hoolitsema. Poole aasta pärast tulevad ja räägivad needsamad kliendid, kuidas nad ei kasuta igapäevaselt enam absoluutselt meiki. Inimene on õnnelik ja kui mina sain natukenegi seal juures aidata, siis see on mulle kõige olulisem.
Elen toimetab juba 3. aastat oma ilustuudios El.stetica. Tema tegemisi saab jälgida FaceBookis ja Instagramis @el.stetica ning hooldusi broneerida El.Stetica kodulehelt elstetica.ee